Xaxa.mn

Амжилтын түүх: Сигэру Миямотогийн компанийн амжилтын үндэс

Х.ОЮУНБОЛД
Орчин үеийн видео тоглоомын эцэг хэмээгддэг “Нинтендо” компанийг зохион бүтээгч Сигэру Миямотогүйгээр төсөөлөхийн аргагүй. Тэр байгаагүй бол өнөөдөр ийм том компани болохгүй байсан биз. Супер Марио, Донкей Конг, Зелдагийн домог тоглоомыг бүтээсэн Японы видео тоглоом зохион бүтээгч тэрээр ажлын гараагаа автомат тоглоомын хайрцгийг будаж эхэлжээ. Харин түүний шаргуу хөдөлмөрч, бүтээлч байдал, шинийг санаачлах хүсэл нь Сигэруг орчин үеийн видео тоглоомын эцэг болгосон юм. Vandal.elespañol.com цахим хуудаст нийтлэгдсэн Сигэру Миямототой хийсэн ярилцлагыг хүргэж байна.
Сигэру Миямото: Нинтендо хүүхдэд зориулсан гэдэг ойлголтоо гээсэн. Зелдагийн домог, Супер Марио тоглоомыг бүтээгч тэрээр “Нинтендо” компани дүр төрхөө өөрчлөхийн тулд их чармайлт гаргасан гэж үздэг аж. Тэрээр ”Японы энэ компани үйлчлүүлэгчиддээ бэлэг барьдаг” гэв.
“Нинтендо” компани хүүхдүүдэд зориулсан брэнд гэж санагдуулсан ойлголтоос  ангижрахын тулд олон жил ажиллажээ. Харин хэдэн жилийн дараа энэ компанийн захирал, тоглоом зохион бүтээгч тэрээр их хүч, хөрөнгө зарцуулснаар энэ байдлаас ангижирсан гэж үзсэн байна. Үүний оронд одоо “Нинтендо” компани аав ээж нарт тархиа амраахыг санал болгосон бүх гэр бүлийнхэнд хүлээн зөвшөөрөгдсөн компани болох аргыг хайж байна гэж үзэж байгаа аж. Тэрээр “Фамитсу” сэтгүүлд өгсөн ярилцлагадаа тоглогч нарынх нь хүүхэд насны мэдрэмжийг сэргээсэн мэдрэмжээс зугтахын тулд их хүч зарцуулсан” гэж ярьжээ. Үүний оронд видео тоглоом зохион бүтээгч энэ компани видео тоглоомын орон зайд гэр бүлийнхэнд зориулсан зайг санал болгохыг хүссэнээр “Вий” тоглоомыг гаргасан байна. Тухайн үед Нинтендог хүүхдэд зориулсан гэж хэлдэг байсан аж. Гэхдээ гэр бүлд зориулсан тоглоом болгох тал дээр анхаарч үргэлжлүүлэн ажилласны дараа үр дүн нь гарч эхэлжээ. Энэ нь оюун санааны тайван байдлын дүр төрхийг бидэнд бий болгосон гэж Сигэру ярьсан байна.
Тиймээс Миямото компани үйлчлүүлэгч нар, ерөнхийдөө эцэг эхчүүдэд санал болгохыг зорьсон хандлагыг судлахыг зорьж байв. Тэрээр “Нинтендо компанийн  зан чанарыг тодорхойлох шаардлагатай байсан бол оюун санааны амралт гэдэг үгийг ашиглах байсан. Биднийг аавын хувиар харвал энэ нь тайван байдлыг бий болгохоос гадна манай бүтээгдэхүүнийг зочлох өрөөндөө тавьж болно. Бид гэр бүлийн зугаа цэнгэл болж болох зүйлийг бий болгохын тулд их хүчин зүтгэл гаргасан” гэв. Сигэру Миямото түүний зохион бүтээгч, захирлаар нь ажилладаг “Нинтендо” компани олон эцэг эх хүүхдүүдээ видео тоглоомноос хол байлгахыг хүсч байгаа энэ үед гэр бүлийнхэнд зориулсан тэр боломж болохын тулд олон саад бэрхшээлийг давах ёстойг ойлгож байгаа. Гэхдээ энэ аав ээж нар хүүхдүүд нь “Дисней” кино компанийн киног үзэхэд асуудал байдаггүй гэж өнгөрсөн жилийн арваннэгдүгээр сард ярьжээ.
Ингэснээр Миямото “Нинтендо” компани аав ээжүүд хүүхдүүдтэйгээ видео тоглоомоор тоглож тав тухтай байдлыг мэдрэхээс нааш “Дисней” компанитай нэр хүндийн төлөө өрсөлдөж чадахгүй гэж үзсэн байна. Түүнээс гадна үйлчлүүлэгчдээ боддог нь компанийн амжилтын үндэс гэж үздэг гэв. Үнэндээ манай компани нь үйлчлүүлэгчдийн бодож байгаагаас санаа авч тоглоомоо бүтээдэг. Зах зээл, орчин үеийн хандлагад анхаарахыг зорьдоггүй. Чи ямар нэгэн борлогдох зүйл хийхийг хүсч байгаа бол ямар нэгэн бэлэн зүйл болно. Хэрэв чиний хийдэг ямар нэгэн зүйл бэлэн болсон санагдаж болно. Гэхдээ сайн  зарагдахгүй. Тиймээс “Нинтендо” компани тэдний үзэж харж байгаагүй зүйлийг хийдэггүй гэв.
Эх сурвалж: www.polit.mn
скачать dle 12.0

Сэтгэгдэл бичих

Шинээр нэмэгдсэн

Ангилалууд

Фэйсбүүк

Follow us